Handelsbetingelser


Generelle oplysninger om virksomheden

Vinduespudser Beckmann
Skjoldet 9
7500, Holstebro
Danmark

CVR: 43815865
Telefon: +45 40592446
E-mail: rasmus@vinduespudserbeckmann.dk

Bestilling

Bestilling sker som udgangspunkt online via Vinduespudser Beckmanns bookingsystem.

Såfremt du ønsker en serviceydelse, som ikke kan bookes via bookingsystemet, bedes du kontakte os på e-mail eller telefon. Eksempelvis pudsning af drivhus, udestue og lign.

Når du har gennemført en bestilling, så er den bindende. Vi fremsender en ordrebekræftelse til dig på e-mail.

Priser

Alle priser er i danske kroner.

Prisen, der oplyses i bookingsystemet, forudsætter at du har afgivet korrekt information ved bestilling. Vi forbeholder os ret til at justere prisen, hvis informationerne ikke er korrekte eller hvis der er andet uforudset ved boligen, f.eks. at vinduerne er meget snavsede/kræver afrensning, eller at opgaven af andre grunde tager længere tid end forventet.

Hvis vi er nødsaget til at ændre prisen, vil du altid blive informeret inden opgaven påbegyndes.

Servicefradrag

Du kan få skattefradrag for vinduespudsning iht. regler for servicefradrag (håndværkerfradrag). Fradraget er typisk 26%.

Du skal selv indberette fradraget via selvangivelsen. Det forudsætter bl.a. at betaling er sket elektronisk og du gemmer faktura som dokumentation. Læs mere hos Skat: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759

Inden vinduespudsningen

Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet. Eksempelvis genstande i vindueskarme, større møbler, krukker mv.

Hvis du er gangbesværet, handicappet, sengeliggende eller lign. Så hjælper vi gerne med ovenstående (uden beregning). Vi tager ikke ansvar for eventuelle skader, der måtte opstå i forbindelse hermed.

Det er ligeledes dit ansvar at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit, samt at vindueskarme, radiatorer og lign. er i rimelig stand, da vi ikke kan pudse vinduerne uden at lægge vægt på karme, rammer, radiatorer mv.

Hvis du har vinduer, der er svære at åbne, skrøbelige vindueskarme eller lign, så fortæl det til os, så vi kan finde en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer og lign. som følge af dårlig stand.

Aflysning og udeblivelse

Du kan frit afbestille eller flytte din bestilling op til 24 timer før planlagt levering. Kontakt os på e-mail hurtigst muligt.

Hvis du afbestiller eller flytter din bestilling mindre end 24 timer før planlagt levering, opkræver vi et gebyr på kr. 125 inkl. moms.

Hvis du udebliver fra aftalen og vi kører forgæves, vil du blive faktureret et beløb svarende til 50% af prisen i bestillingen. Det skyldes at en anden kunde kunne have booket tiden, samt at vi bruger tid på kørsel til adressen.

Forsinkelse og tidsændringer

Det er vigtigt for os at levere en god service og vi gør alt, hvad vi kan for at overholde de tidspunkter, vi har aftalt. Dog kan der opstå uforudsete hændelser i løbet af en dag, som gør at der kan forekomme tidsændringer. Såfremt der forekommer større tidsændringer, f.eks. på +/- 60 minutter, så vil du blive ringet op af vinduespudseren.

Serviceydelsen

Vinduespudsning dækker over vask af vinduer med vand og sæbe, herunder aftørring af indvendige rammer, vindueskarme og gulve for vand og sæberester. Ved almindelig vinduespudsning fjernes alm. snavs, aftryk fra fedtede fingre, ekskrementer fra fugle og edderkopper mv.

Almindelig vinduespudsning dækker ikke større klistermærker eller klister herfra, større mængder silikone, olie- og malingrester, opkast, massivt grillfedt, nikotin, kalk, mørtel og cement. Eksempelvis, hvis dine vinduer har været vidne til en istandsættelse eller facaderenovering, vil dette ikke kunne klares med en alm. vinduespudsning, men vil kræve en afrensning inden vinduespudsningen gennemføres.

Ønskes en afrensning skal dette aftales på forhånd. Kontakt os venligst via e-mail.

Vi er en fair virksomhed og fjerner som oftest alm. snavs mv. uden beregning. Såfremt det er ud over det sædvandlige og en nedskrabning eksempelvis er nødvendig, vil vi gøre dig opmærksom på dette og aftale en pris og tidspunkt herfor.

Serviceydelsen er inklusive kørsel, parkering, materialer, afgifter mv.

Fejl og mangler

Vi ønsker 100% tilfredse kunder og giver derfor ”tilfredshedsgaranti”. Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer. Så kommer vi forbi og udbedrer hurtigst muligt og typisk indenfor en uge.

Kontakt os på rasmus@vinduespudserbeckmann.dk eller +45 404592446

Skader og ridser

Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelse med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer på rasmus@vinduespudserbeckmann.dk eller +45 404592446. Såfremt vinduespudseren selv opdager, at der er sket en skade, informerer vi naturligvis om det med det samme.

Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer og lign. som følge af dårlig stand. Se afsnittet ”Inden vinduespudsningen”.

Bemærk desuden, at langt de fleste vinduer er let ridsede grundet slid mv. Oftest ser man dog først disse ridser, når vinduerne er nypudsede, men ridserne skyldes ikke pudsningen. Vi benytter professionelt udstyr, som er skånsomt og som ikke ridser.

Betaling

Ved udvendige vinduespudsninger, hvor kunden ikke er hjemme, bliver der fremsendt faktura via e-mail med 8 dages betalingsfrist.

Ved manglende betaling af faktura vil man modtage en påmindelse herom. Såfremt betalingen ikke sker inden for de efterfølgende 8 dage, fremsendes første rykker med rykkergebyr på kr. 100 samt en rente på 0,60 procent pr. påbegyndt måned. Efter yderligere 8 dage fremsendes anden rykker med tilsvarende gebyr. Efter yderligere 8 dage fremsendes tredje rykker med tilsvarende gebyr. Såfremt regningen fortsat ikke er betalt efter yderligere 8 dage, bliver den sendt til inkasso.

Abonnement

Ved tegning af abonnement, så pudser vi dine vinduer med et fast interval, f.eks. hver 4, 8 eller 12 uge. Du vil modtage besked om kommende vinduespudsning cirka 5 dage før leveringstidspunktet (medmindre andet er aftalt).

Ved et abonnement tilbyder vi ikke pudsning på et bestemt tidspunkt eller en bestemt ugedag. Pudsningen er fastsat til en given uge og således ikke fastsat til en specifik ugedag. Du kan f.eks. opleve at få pudset vinduer om mandagen i uge 1 og om onsdagen i uge 8. I sjældne tilfælde kan vi være nødsaget til at foretage forskydninger i abonnementsintervallet, f.eks. på grund af kørselsplanlægning eller sygdom.

Såfremt du ønsker en fast aftale hvad angår dato og tid, så henviser vi til bestilling online via bookingsystemet, hvor du i øvrigt vil blive påmindet om eventuel genbestilling ca. 8 uger efter sidste pudsning.

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os skriftligt.

Ønsker du at vide bestemt klokkeslæt og dato bedes du henvende dig til mig via mail eller telefon.

Persondatapolitik

Når du som kunde tegner abonnement eller afgiver en bestilling på Vinduespudser Beckmann online bookingsystem, afgiver du personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Oplysningerne registreres hos både Fenster ApS og Vinduespudser Beckmann som hver især er dataansvarlige for de afgivne sæt af oplysninger. Se venligst Fensters privatlivspolitik, som er tilgængelige på bookingsystemet og som kræves accepteret for at kunne afgive en bestilling.

Vinduespudser Beckmann følger de til enhver tid gældende regler for opbevaring af persondata og benytter alene disse oplysninger til at kunne levere de bestilte serviceydelser. Oplysningerne overdrages ikke til tredjemand. Kundeoplysninger transporteres og opbevares ikke krypteret.

Som kunde kan du til enhver tid få indsigt i, gøre indsigelse mod eller få rettet registrerede oplysninger ved henvendelse til Vinduespudser Beckmann.

Forbehold og ændringer

Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende handelsbetingelser uden varsel.

Accept af betingelser

Når du bestiller vinduespudsning online eller tegner abonnement, så accepterer du nærværende handelsbetingelser.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.